Itt a tavasz: kibújt a medve(hagyma) a...

2011.04.11. 12:45 tisztatészta

Beköszöntött a tavasz, medvehagyma lázban ég az ország. Rengeteg bejegyzés olvasható. Lehet szemezgetni a receptek közül, akár pályázni egy receptversenyen, de számtalan medvehagymás néphiedelem található az internetes oldalakon. 
Ha már a néphiedelmeknél tartunk: egyesek szerint a téli álmukból előbúvó medvék emésztőrendszerük megtisztítására fogyasztották, de sokak ezt cáfolják, hiszen a medvék utálják a hagyma ízét. Erről lehetne vitatkozni, de most a lényeg, hogy mi emberek, előszeretettel használjuk a medvehagymát ételeink elkészítéséhez. 
Tehát a továbbiakban medve kilő, mert a (medve)hagyma most a menő!
Évekkel ezelőtt még eszembe se jutott, hogy medvehagymáért, mint alapanyagért menjek a Mecsekre. Mentem én, de bringával, élvezni a természetet, kikapcsolódni, elvonulni a világ zaja elől. Imádom tavasszal az erdőt (persze minden évszakban megvan a maga varázsa). Azt mondják e növény hatalmas gyógyerővel rendelkezik, de hiszem, hogy nem csak akkor ha elfogyasztjuk. Csodákra képes az erdő a medvehagyma virágzás idején. Én már csak tudom, hisz minden tavasszal az alábbi gyönyörűség látványa tárul elém kerékpározás alkalmával.

A blog címéhez hűen friss medvehagymás tésztát gyúrtam. Szerencsének érzem magam, mert nem kellett a piacon az árusokra vadásznom és horror áron megvenni egy csomagot. Feltekertem a Mecsekre, szedtem friss illatos leveleket, hazagurultam és máris nekiálltam a műveletnek.

Felaprítottam a medvehagymát. Direkt nem turmixoltam, nem az volt a cél, hogy a tésztát megszínezze, hanem hogy az apró darabok látványa és íze különlegessé tegye a szélesmetéltet.

Hozzávalók a tésztához 2 személyre:

15 dkg durumliszt
15 dkg finomliszt
3 db tojás
marék aprított medvehagyma 
csipet só, őrőlt fehérbors

Elkészítés:

Elővettem a szükséges eszközöket, a kétfajta lisztet kimértem, összekevertem, a gyúródeszkára öntöttem. Mélyedést csináltam a liszt közepébe, a tojásokat beleütöttem, a sót, fehérborsot a mélyedésbe szórtam. A tojássárgákat kézzel összetörtem, az aprított medvehagymát a halom közepébe raktam. 

A tésztát hagyományos módon kézzel összegyúrtam. Ez körülbelül tíz perces művelet. Gyúrás közben kevés lisztet adagoltam a tésztához, mert a hozzáadott medvehagyma nedvességet engedett és nagyon rugalmasnak találtam az állagát. Pihentetésre akkor van szükség, ha a tészta túlságosan kemény. Ebben az esetben én ezt a folyamatot kihagytam. A tésztát négy egyenlő részre vágtam. Sodrófával kb. 1 cm vastagságúra nyújtottam majd a vékonyítást a tésztanyújtó géppel folytattam.
 
 
Nyújtás közben folyamatosan liszteztem, mert túlságosan nyúlósra sikeredett. Amikor a tésztát már megfelelő vékonyra nyújtottam (az én gépemen 6-os fokozat) következett a formára vágás szintén gépi segítséggel. Valahogy így:
 
 
A tésztát megszárítottam és másnap sikerült villámgyors vacsorát varázsolnom belőle. Későn értem haza a munkahelyről, bevásárlásra már nem maradt energia, így felcsaptam a hűtőt és összeszedtem a szószhoz való alapanyagokat.
 
Amit felhasználtam: 
 
1 csomag feketeerdei sonka 
1 doboz hámozott, apríott paradicsom
2 dl főzőtejszín
1 zacskó mini mozzarella
1 fej vöröshagyma
kevés olívaolaj
só és bors
 
Ahogyan elkészítettem:
 
Egy nagy lábosba feltettem forralni a vizet. Közben egy serpenyőbe kevés olívaolajon az apróra vágott hagymát üvegesre pároltam, majd hozzáadtam a csíkokra szelt sonkát. Pár perc után hozzáöntöttem a paradicsomot, majd a főzőtejszínt és összeforraltam. A végén ízlés szerint sóztam, borsoztam. Amikor a tésztavíz felforrt megsóztam és beletettem a medvehagymás szélesmetéltet (bármilyen száraztésztával helyettesíthető). A tészta kb. 5-6 perc alatt főtt meg. Leszűrtem, összekevertem a szósszal és hozzákevertem a mini mozzarella golyókat. Tálaláskor megszórtam összevágott medvehagyma levelekkel. 
 
 
Én így használtam fel a medvehagymát. Váljék egészségetekre!
A friss tésztákról készített fotókat Nemes Róbert készítette.

5 komment

Címkék: sós friss tojásos tészta hosszú tojásos tészta géppel formázott színes/ízes tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://tisztateszta.blog.hu/api/trackback/id/tr452813899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.04.11. 15:32:47

Jaj nagyon jól néz ki :) Én sajna lusta vagyok tésztába nyújtani, általában csak a vajas pirítósra kanalazok az üvegbe tett változatból, pedig lenne hozzá gépem, hogy megcsináljam...

Szedők számára vigyázat: kullancsok vannak már mindenfelé.

Palkóanyu 2011.04.11. 21:58:20

Nyami!!! Akkor lehet, elő kellene vennem a tésztagépem.....

tisztatészta 2011.04.13. 21:54:18

Köszönöm! :) Biztatlak benneteket... Tudom macera, kezdetben én is így éreztem, aztán rákattantam... és ez lett belőle. Remélem egyszer kedvet kaptok! ;)

tisztatészta 2011.04.14. 21:00:38

@Brannagh: Hát azt nem csodálom, nekem is megindult a nyálelválasztásom. :) Yammi! Jó ötlet, ki fogom próbálni! KÖSZÖNÖM!
süti beállítások módosítása