Ízek és érzések

2011.07.26. 13:45 tisztatészta

Lekvárfőző lázban ég az ország, a gasztrobloggerek belendültek és ontják a különleges ízkombinációkat. Ha lekvárt főzök akkor a nagyi hagyományos receptjeit követem. A sok újdonság ellenére sem fordult meg a fejemben, hogy beújítsak és alkohollal bolondítsam a klasszikus recepteket. Ez nem azt jelenti, hogy nem szeretem a különleges aromájú ételeket, dehogyis: mindenre nyitott vagyok. :)
Az elmúlt hétvégén részt vettem egy 3 napos tréningen és rá kellett jönnöm, hogy mégsem vagyok annyira nyitott, mint ahogy én azt gondolom. A gasztronómiai értelemben vett ízérzékelés, az ételek és italok (főleg a borok) íze, aromája, zamata tekintetében kritikusnak, de egyben elfogadónak és nyitottnak tartom magam és ami még fontos: otthon érzem magam "ebben" a világban. Ahogy teltek a tréning-napok egyre inkább kezdtem felismerni valódi félelmemet: félek tőletek, emberektől. Ebből egyértelműen az következik, hogy cseppet sem vagyok nyitott és kommunikatív. A tréning során keveset adtam magamból, még az esti borozás sem hozta ki az "igazi" énemet, bezárkóztam a világomba, de ennek ellenére elfogadóak voltak velem és megerősítést, szeretet kaptam az ott lévő emberektől. Hogy mi a tanulság? Legyek nyitott és merjek adni, adni még többet magamból, nektek, embereknek. Ez volt a hétvége egyik tanulsága és ezúton (a magam módján) szeretnék köszönetet mondani a trénereknek, a résztvevőknek...
Jellemezzük ételeinket, a jó magyar borokat és az embereket is. Szóval köszönöm (a magam nyelvére fordítva), hogy ilyen sok "jóízű és sokszínű" embert ismerhettem meg a tréning során, igazán jó hatással voltatok rám...
Dolgozom magamon és most a tésztán, amit egy pohár élénk rubin színű, kitűnő zamatú, karakteres ízű, testes vörösborral bolondítottam.

Hozzávalók a vörösborral gyúrt tésztához:

400 g liszt (200 g durumliszt + 200 g "00" liszt)
2 tojássárgája
1,5 dl testes vörösbor
csipet só

Elkészítés:

A lisztet gyúródeszkára vagy tiszta felületre szitáljuk/öntjük, majd a halom közepében mélyedést képezünk. A tojásokat szétválasztjuk. A csipet sót a mélyedésbe szórjuk, majd a tojások sárgáját és a vörösbort is beleöntjük.

Egy villa segítségével a lisztet és a folyadékot óvatosan összekeverjük, vigyázva arra, hogy ne folyjon ki a tojás-bor egyveleg. Amikor annyira összeállt, hogy nem folyik, a villát félretesszük és a kezünk segítségével összeállítjuk a tésztát, míg egy tésztagömböt kapunk.

Ezután a tenyerünk párnás részével nekilátunk a gyúrásnak, mely kb. 10 perc időtartamú. A folyamat végére a tészta rugalmas állagú, de nehezen gyúrható lesz. Egy konyharuhával letakarjuk és fél órát hagyjuk pihenni.

Ezalatt előkészítjük a tésztanyújtó gépet. Ha lejárt a pihenőidő, a tésztát felvágjuk, sodrófával  kb. 1 cm vastagságúra nyújtjuk, majd a vékonyítást a géppel folytatjuk. Először a legvastagabb fokozatra állítjuk, a tésztalapot a hengerek közé illesztjük és nyújtjuk. Összehajtjuk és többször átpréseljük, majd egyre vékonyabb fokozatra állítjuk, míg el nem érjük a formára vágáshoz szükséges vastagságot.

Én 6-os fokozatig vékonyítom (persze ez minden gépnél más vastagságot jelenthet), majd a gépre felszerelhető tartozékkal szélesmetélt (tagliatelle) formára vágjuk a tésztát. 

Tudjátok, a tészta fontos szerepet tölt be az életemben, így ha kísérletezek, én azzal teszem.

A gyönyörű képekért köszönet Nemes Róbertnek, a tisztatészta fotósának. :)

7 komment

Címkék: friss tojásos tészta hosszú tojásos tészta géppel formázott színes/ízes tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://tisztateszta.blog.hu/api/trackback/id/tr773095638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eva.zs 2011.07.26. 17:43:07

Szia P.! (mert ugye felfedeztem már, hogy Te vagy a "tésztáslány") Gyönyörűek a képek, és nagyon izgalmas ez a vörösboros tészta. Alig várom, hogy elmeséld milyen íze is van ill. mivel kombinálod.
És csak biztatni tudlak, hogy fedezd és fedd fel magad, saját és mások örömére. :-)

Palkóanyu 2011.07.26. 20:07:31

A bor ebben a formában - mert ugye ha tésztáról van szó.....: jöhet!!!!

eva.zs 2011.07.27. 08:55:25

Tegnapelőtt megjelent egy cikk a DINING GUIDE-on "A tészta nőnemű" címmel. Szentül meg voltam róla győződve, hogy veled készítettek riportot, "rohantam" elolvasni és.... rohadt nagyot csalódtam...

tisztatészta 2011.07.27. 09:52:21

@eva.zs: Szia Éva! Akkor előtted már lelepleződtem. :) A lelkes barátok mellett, akik nevemen szólítva ontják dicsérő szavaikat... nem is csoda! Imádom őket! :) A biztatást köszönöm, jó érzés és nagy segítség ám a cél(ok)hoz vezető úton. A DINING GUIDE-on olvastam a cikket, most vigyorgok ezerrel, hogy rám gondoltál. :) Öröm, hogy a tészta szó hallatán már van, akinek "én=tésztáslány=P." jutok eszébe. :) A vörösborral gyúrt tésztáról még mesélek. ;) Még egyszer köszönet és szép napot! JA, a töltött kalmár izgatja a fantáziám, ha "rá" gondolok csorog a nyálam... :)

Mártica 2012.01.29. 23:51:37

Fantasztikus vagy és a fotósodnak is gratula!

tisztatészta 2012.01.30. 21:34:05

@Mártica: Köszönöm, a fotósnak is átadom! :)

Olgis 2015.06.30. 18:31:08

Biztosan van aromája a tésztának! A fotós nagyon remek képeket készített!
süti beállítások módosítása