VKF - tésztafaló erdőlakó

2012.11.03. 13:22 tisztatészta

Az őszi szellő szárnyán ereszkedtem a fák közé. Földet érve, a talpam alatt ropogó levelek hangja törte meg az erdő csendjét, jelezve érkezésemet. Különös, ismeretlen érzés kerített hatalmába...  melengető volt és barátságos. Mintha a természet hatalmas tere körém zsugorodott volna... eddig olyan nagy és távoli volt minden, eddig én közeledtem a természet felé: érintettem a fákat, a bokrok leveleit, a fa törzsén megtelepedő mohaszőnyeget... most az erdő közeledett... egyre közelebb ért... s végül megérintett!!! ... hát így lettünk MI barátok!

Ezt főztem én, a Vigyázz, kész, FŐZZ! 52. fordulójának háziasszonyaként:

Porcini_Mushroom_Pasta.jpg

Vargánya(gomba) porral gyúrtam szélesmetéltet, melyet ALFREDO mártással tálaltam

Horasznál olvastam először a vargányás kézműves tésztáról: "már illatában is brutális gomba illat, amely szerencsére ízében is visszaköszön. Telitalálat, mintha gombás ragúval ennénk a tésztát, aki nem tud gombát tartani otthon, tartson ilyen tésztát, gyakorlatilag ugyanaz. Önmagában vagy köretként is megállja a helyét, gombához ne adjuk, az túlzás lenne."
Meggyőzött, hát kipróbáltam és az alábbi mennyiségekkel készítettem:

250 g dupla nullás liszt
15 g vargánya(gomba) por
2 tojás (szoba-hőmérsékletű)
kevés kézmeleg víz
csipetnyi só

vargányás_szélesmetélt.jpg

A vargánya(gomba) port összekevertem a liszttel, csipetnyi sóval, beleütöttem a tojásokat. Ezt követően  a kezemmel széttörtem a tojásokat és körkörös mozdulatokkal fokozatosan a tojáshoz kevertem a lisztet. Kevés vizet öntöttem hozzá, hogy gömbbé összeálljon a tészta. A gömböt a tenyerem párnás részével gyúrtam, míg a tészta rugalmas állagú, de viszonylag kemény és nehezen gyúrható lett. (Ha túlságosan kemény a tészta, rövid pihentetést követően tökéletes állagú lesz.) Én pihentetés nélkül (gép segítségével) nyújtottam, s vágtam formára.

vargánya_porral_gyúrt_szélesmetélt.jpg

ALFREDO - mártás hozzávalói (a fent elkészített friss tésztaadaghoz):

10 dkg frissen reszelt parmezán sajt
2 dl főzőtejszín
5 dkg vaj
1 csokor felaprított, friss petrezselyem
só, frissen őrölt bors

Kis lángon megolvasztottam a vajat, hozzáöntöttem a tejszínt, beletettem a parmezánt, majd állandó keverés mellett felforraltam. Mikor a mártás jól besűrűsödött hozzáadtam a felaprított, friss petrezselymet, ízlés szerint sóztam, borsoztam és jól összekevertem. A kifőtt tésztát összeforgattam a mártással, hogy egyenletesen bevonja azt. Azon melegében, gőzölögve tálaltam. (Ketten laktunk jól az elkészített mennyiségből.)

pasta_alfredo.jpg

A kellemes illat, az intenzív 'gombaíz' és a selymes mártás engem elvarázsolt.

vargányás szélesmetélt_alfredo szósszal.jpg

Az elkészítése ajánlott! ;) 

Szólj hozzá!

Címkék: vkf friss tojásos tészta színes/ízes tészta húsmentes tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://tisztateszta.blog.hu/api/trackback/id/tr864886552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása