A lelkemből...

2013.01.19. 22:23 tisztatészta

Múlnak a napok, hetek, s már hónapokban mérhető, amikor utoljára jelentkeztem. Sokan azt mondják, hogy amit csinálok, az felesleges időpocsékolás. Szerintük... de nekem ez az idő sokat jelent, én ekkor szárnyalok, ez alatt az idő alatt hallom leghangosabban lelkem hangját. Ő vezeti a kezeimet, ezért is olyan nehéz leírni, mit és hogyan csinálok. Mindaz, amit ebben a naplóban találtok (láttok, olvastok), az a lelkem "hangja" az én kezem által. 
Sokaktól jön a kérdés: "Hol tanultál tésztázni?" Sehol... a lelkem megszólított, én meghallottam és attól a naptól kezdve: gyúrok, formázok és írok, Kedves Olvasó!

Egy új, rozslisztes tészta receptet hoztam, melynek hozzávalói:

225 g durumliszt
115 g teljes kiőrlésű rozsliszt
3 tojás 
2 evőkanál olvasztott vaj
2-3 evőkanál langyos víz
1 csapott teáskanál frissen őrölt bors
csipet só

A kétféle lisztet, sót, frissen őrölt borsot egy tálban összekevertem, mélyedést csináltam bele, melybe a tojásokat ütöttem. Villával felvertem a tojásokat, míg folyékony nem lett, majd körkörös mozdulatokkal fokozatosan a tojáshoz kevertem a lisztet, s rálocsoltam az olvasztott vajat. Kevés vizet öntöttem hozzá, hogy a tészta végül homogén legyen. Miután összeállt a tenyerem párnás részével gyúrtam, míg rugalmas állagú, de viszonylag kemény és nehezen gyúrható tésztát kaptam.

rozslisztes frissen gyúrt tészta.jpg

Pihentetés nélkül egyforma darabokra vágtam (amivel épp nem dolgoztam folpackba csomagolva ment a hűtőbe), majd vékony kb. fél centiméter átmérőjű rudacskákat sodortam. A "tésztakigyót" kb. 4 centiméteres darabokra vágtam, méghozzá ferdén, hogy a végeredmény penne rigate-hoz hasonlítson. Végül a fenti képen láthatóan bordázott felületen görgettem, hogy jól beletapadhasson a szósz.

rozslisztes házi tészta.jpg

A tésztámhoz RITA KONYHÁJÁBÓL választottam a PARADICSOMOS PESTO receptjét, annyi változtatással, hogy én a diót serpenyőben megpirítottam, majd konyharuhába csavarva átdörzsöltem, hogy a héját eltávolítsam. 
Ezen kívül a tésztára került még fokhagymával párolt spenót...

rozslisztes_házitészta_paradicsomos pestoval.jpg

és ez az összeállítás nem tudta nélkülözni a frissen reszelt parmezán sajtot sem. 

friss tészta_paradicsomos pesto.jpg

5 komment

Címkék: friss tojásos tészta kézzel formázott teljes kiőrlésű friss tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://tisztateszta.blog.hu/api/trackback/id/tr925027686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barbette 2013.01.20. 09:35:23

Akik blogot írunk,vagy egyszerűen "mást" csinálunk, mint a körülöttünk élők,mindannyian egy kicsit ilyenek vagyunk.Ne törődj másokkal, amit csinálsz a szívedből jön. És ez a legfontosabb <3

Valeria Ilona Koczuba 2013.01.20. 18:53:38

Aki felesleges időpocsékolásnak tartja, amit csinálsz, sokunk örömére, és inspirációjára, az kéremszépen egyszerűen.ÍRIGY, ÉS FÉLTÉKENY!
Egy pillanatig se törődj vele!!!
Nagyon sok értékes információt,és kulináris élményt adsz azoknak, akik követik a leírásaidat.
Arról már nem is beszélek, hogy GYÖNYÖRŰSÉGES amit csinálsz, és önzetlenül osztod meg tudásodat a nagyvilággal! <3 <3 <3

Itthonmaradt 2013.03.09. 11:10:41

Aki feleslegesnek tartja mindezt, az alkotást, annak örömét, és, hogy ezt megosztod másokkal, az - hadd legyek most egy kicsit erős - egy barom.

Nagyon jó az oldal, iszom a sorokat, a képek is profik. Csak így tovább!

tarhosemese · http://tarhosemese.blog.hu/ 2018.03.06. 16:03:25

Szia, imádom a blogodat, ennek a hatására vettem tésztagépet, addig kézzel formáztam.
Szeretném megkérdezni, hogy hol kapok bordázót?
Köszönöm, ha válaszolsz.

tisztatészta 2018.03.06. 16:18:47

@tarhosemese: Kedves Emese! Ez nagyon megtisztelo szamomra. Írj kerlek nekem a tisztateszta kukac gmail.com címre, ott kuldom a lehetosegeket. Koszonom! <3
süti beállítások módosítása