Pávaszem, ami nálunk macskaszem...

2011.04.16. 20:50 tisztatészta

A falusi lány egyetemre került a nagyvárosba és mi sem volt természetesebb: főzött, sütött, úgy ahogyan otthon látta/tanulta, minden nap. Ezzel az anyukáját az őrületbe kergette, ellentétben az évfolyamtársakkal, akik állandóan nála dekkoltak, mondván: "kő még" ízű a kaja.
A telefonok mindennaposak voltak: - Anyu! Töltött káposztát főzök, hogy is kell elkészíteni? Hat főre, igen, de akkor mennyi káposzta és a rizs... de még a rántás is hátra van. Segíts! Anya sütnék sütit is, tudod, azt, amit a múlt hétvégén készítettél, na annak lediktálnád a receptjét?
És így ment ez nap, mint nap, éveken keresztül. Hiába mondta el egyszer az anyukája, akárhányszor főzte ugyanazt az ételt, mindig kellett a telefonos segítség. Nem azért, mert nem tudta hogyan kell, így volt megnyugtató, mert:
AZ ANYUKÁM MONDTA!!! :)
Macskaszemet még sohasem készítettem, még telefonos segítséggel sem. :) Ja, most sem én fogom, de kell a receptje, az anyukám-féle elkészítési mód. Olyan érzelmek kötnek hozzá, mint a nagymamám sütijeihez. Azokat is imádtam, de hol a recept?! A fejében és a kezében volt, mint most ez a jóféle az anyukáméban. Dokumentálom az elkészítés módját és ha legközelebb jön az anyukám, meglepem. Majd csodálkozik, hogy fel sem hívtam telefonon. :)

Hozzávalók a tésztához:

30 dkg finomliszt
4 tojássárgája
14 dkg margarin
1 dkg élesztő 
0,5 dl tej
1 db kockacukor
kevés tejföl a tésztakenéshez

... a töltelékhez:

20 dkg dió darálva
20 dkg cukor
4 tojásfehérje 
sárgabarack lekvár
magozott meggy (mirelit)
kevés zsemlemorzsa

Elkészítés:

Az élesztőt a kockacukorral langyos tejben felfuttatjuk, majd a liszttel, margarinnal, a tojássárgákkal összedolgozzuk. A tésztát három egyenlő részre osztjuk és sodrófa segítségével téglalap alakúra kinyújtjuk. A lapokat vékonyan megkenjük lekvárral, majd a két szélét megszórjuk zsemlemorzsával, erre sorakoztatjuk a meggyet. Így ni:

A lap két szélét felcsavarjuk, úgy hogy a közepén maradjon hely a tölteléknek, amit az alábbiak szerint készítünk. A négy tojásfehérjét a megadott cukor mennyiséggel kemény habbá verjük. A cukrot lassan adagoljuk hozzá. A végén a darált diót hozzáadjuk, óvatosan átforgatjuk. A masszát kanál segítségével a tészta közepébe töltjük. 

Végül a tészta szélét tejföllel megkenjük.
 

Előmelegített sütőbe 180 fokon aranysárgára sütjük. Ha kihűlt szeleteljük, ízlés szerint porcukorral meghintve tálaljuk. 

Én így fogom elkészíteni... ahogy az anyukám mondta!

7 komment

Címkék: édes

A bejegyzés trackback címe:

https://tisztateszta.blog.hu/api/trackback/id/tr192831657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.04.17. 08:12:50

Kedvesem azonnal felkiáltott, hogy ezt ismeri, ezt a nagymama sütötte :) Tényleg az anyukáktól öröklünk mindent...

Palkóanyu 2011.04.17. 21:45:30

épp most akartam ilyet csinálni, mert emlékeztem, hogy nálad láttam valahol......és erre kinyitom a "Tisztatésztát", és ott van!!!! gondolatolvasó!!! recept megvan - hála anyukádnak! - és akkor uccu neki és süssünk!!!!

tisztatészta 2011.04.18. 22:07:54

Az anyukák már csak ilyenek... :)
Palkóanyu, kisültek a ...szemek?
Üdv.: én, a gondolatolvasó ;)

Koska 2014.09.30. 21:57:35

Elkészítve, a család nagy bánatára csak fél adag próbára, tehát egy nagy rúd, de hatalmas sikere van. Én annyit módosítottam, hogy ennyi lekvárért nem volt kedvem bontani egy üveggel, ezért meggyet porcukorral ledaráltam, és azt használtam helyette.
Köszi a receptet, könnyen elkészíthető süti, és nagyon látványos :)

tisztatészta 2014.11.19. 13:37:27

@Koska: Kedves Koska!
Örülök, hogy ízlett a családnak. Jó ötlet a lekvár helyettesítése! Üdv, Petra

Pippi Harisnyás 2014.11.21. 09:19:01

Na és kié ez a kéz, amely most a képen látható? Még én sem sütöttem ezt a sütit, de úgy látom eljött az ideje. Dió megdarálva, indulhat a sütés. Éva

tisztatészta 2014.11.21. 14:59:05

@Pippi Harisnyás: Kedves Éva!
Az én drága anyukám keze látható a képen. :) Jó sütést kívánok! Remélem ízleni fog! Üdv, Petra
süti beállítások módosítása