Kockás kocka tészta

2013.03.07. 22:29 tisztatészta

Akik rendszeres olvasóim vagytok, tudjátok, hogy itt minden lélekből születik és szeretettel teli szívvel készül. Az elme ebben a munkában nem tud részt venni, mert amikor mindez (amit itt láttok, olvastok) jön, akkor az elmém el van csendesítve. Amikor az elmém közbe szól és át akarja venni az irányítást, akkor minden megszűnik: minden, ami a lelkemből jön. Ha ez történik: elszáll az ihlet, elnehezedik a kéz, a lélekrész (akitől mindezt kapom) elhagy, s nem támogat.
Én ilyenkor "tűnök el", nem gyúrok, nem írok.
Én csak várok...
várom, hogy visszatérjen és általa a tisztatészta életre keljen.

Most újra itt vagyok, s elsőként az elmaradásaimat pótolom.

A csíkossal kezdődött,

fekete_fehér_tészta.jpgCSÍKOS TÉSZTA

majd utána a pöttyös jött.

pöttyös tészta_01.jpgPÖTTYÖS TÉSZTA

A kockás sem maradhatott ki,

kockás_tészta_készítése.jpg

Durumlisztet használtam, melyből 100-100 grammnyi mennyiséget kimértem külön tálkában. Az egyikhez bio kakaóport tettem (durván 12 g), s jól elkevertem, majd egy tojássárgája és kevés kézmeleg víz hozzáadásával rugalmas állagú tésztát készítettem. Ezt pihentettem, míg a másik tálkában várakozó liszthez 50 ml langyos vizet öntöttem. Összedolgoztam és a tenyerem párnás részével gyúrtam, mígnem tökéletes állagú tésztát nem kaptam. Felhívom a figyelmedet, hogy a vizet, csak fokozatosan öntsd a liszthez, mert lehet, hogy kevesebb mennyiség is elég az általad használt liszthez. 
A tésztát géppel vékonyítottam, majd szélesmetélt formára vágtam. A kakaós tésztacsíkokat a gyúródeszkára szorosan egymás mellé helyeztem. A fenti képen láthatóan minden második tésztacsíkot felhajtottam, s rá merőlegesen a fehér tésztacsíkot rásimítottam. Majd a fent lévő szálak mentek vissza, s a lentiek kerültek felhajtásra. Szőttem a szálakat, s az érintkezési felületet vizeztem, hogy ne essen szét a "szőnyegem". :)

kockás_tészta_készítés_közben.jpg 
Amikor a szövéssel végeztem, a gépen egyszer átengedtem. Vigyázni kell, hogy ne vékonyítsuk, mert eldeformálódik a minta. 

kockás_tészta_nyújtása.jpg

 Így született a kockás kocka tészta

kockás_kocka_tészta.jpg
melyet karamell öntettel és pirított dióval tálaltam.

Az öntet hozzávalói:
25 g dió serpenyőben megpirítva, a héja eltávolítva, s durvára aprítva
25 g vaj
15 g lágy sötétbarna nádcukor
50 ml tejszín
csipetnyi só

A vajat felolvasztottam, s a cukrot hozzáadtam. Időközben a tejszínt felforrósítottam, s a felolvadt cukorhoz öntöttem. Alacsony hőfokon folyamatosan kevergettem, s végül csipetnyi sóval ízesítettem. A durvára tört dió egy részét a mártáshoz kevertem, s ebben a kifőtt tésztát meghempergettem. A megmaradt dióval a tetejét meghintettem. ;)

kockás_kocka_tészta_tálalva.jpg

Tudom a kockás tészta elkészítése macera, de ha egyszerűen kakaóval gyúrsz tésztát, az karamell öntettel tálalva egy csoda. 

s ezután születik majd a többi! ;)

Szólj hozzá!

Címkék: édes színes/ízes tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://tisztateszta.blog.hu/api/trackback/id/tr855040923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása