Tésztadíszek húsvétra

2012.03.25. 17:30 tisztatészta

Folyton változik körülöttünk és velünk együtt a világ. Rohanunk, aztán meg-megállunk, elgondolkozunk, majd elcsodálkozunk és végül rádöbbenünk, hogy megint nem figyeltünk oda magunkra, nem töltöttünk elég időt önmagunkkal. Hogyan kapcsolódik ez a húsvéti tésztadíszekhez?
Leragadtam a türelem kérdéskörénél...
Honnan van ennyi türelmed?
Nincs elég türelmem.
Türelmed az aztán van!
... kérdeztek, kijelentéseket tesztek, megállapítotok. 
Mostanában tudatosan figyelem magamat, a reakcióimat és rájöttem, hogy a türelem és a koncentráció összefüggésben van. Oly módon véltem ezt felfedezni, hogy amikor valamire nagyon koncentráltam, rövid idő elteltével elfogyott a türelmem, elkezdtem remegtetni a lábaimat, furcsa bizsergés futott végig a testemen és hirtelen elkapott, az "ebbőlelégvolt, éneztnemakaromtovább" érzés.

Felismertem, hogy valamit nagyon rosszul csinálok. Oka van annak, hogy a testem ilyen és ehhez hasonló reakciókat vált ki. Befelé fordultam, majd elemeztem és hamar megkaptam a választ.
Petra! Iktasd ki a külvilágot, ne az adott tevékenység álljon figyelmed fókuszában, összpontosíts önmagadra, hagyd, hogy elárasszon a szeretet érzése és merj áramolni. Ilyenkor tudod átélni a tevékenység nyújtotta örömöt, érezni önmagad és a környezeted által sugárzott szépséget. 

"A virágok akkor mutatkoznak meg igazán, amikor egyedül vagyok. Olyankor tudok rájuk figyelni. Jelenlétüket így élem át igazán" MAY SARTON

Hát, így alkotok én türelemmel! :)


Hangolódjatok! :)

4 komment

Címkék: tésztadísz

A bejegyzés trackback címe:

https://tisztateszta.blog.hu/api/trackback/id/tr464337668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

azur elefánt 2012.03.26. 09:23:13

Akkor megtapasztaltad a Flow-t, az áramlás élményét. :)
A zen buddhisták ezt úgy mondják, hogy magáért az ülésért ülünk. Vagyis cselekszünk pusztán a cselekvésért. A célt, az elérendő akármit kiiktatjuk, nem arra figyelünk. A jelenben maradunk és megszüntetünk minden ELLENÁLLÁST magunkban a jelen pillanattal szemben. Csak magára a cselekvésre koncentrálunk.
És ez hozza létre a flow élményt.

Gyönyörűségesek! :)

tisztatészta 2012.03.29. 15:30:05

@azur elefánt: köszönöm a plusz információkat. Sokat kell még "tanulnom, gyakorolnom". :)
Örülök, hogy tetszenek. :)

tisztatészta 2012.03.29. 15:31:37

@Araniel: muszáj volt húsvétra is tésztásat alkotni. :)
süti beállítások módosítása