Tésztás kísérletezés

2011.05.09. 11:40 tisztatészta

Előzmények:
Helyszín: 1068 Budapest, Szondi utca 95. Csillagánizs Főzőiskola
Téma: Az olasz konyha titkai
Idejét múlt élménybeszámolót írni, hiszen tavaly szeptemberben vettem részt a Főzőiskola szervezésében, Vrábel Krisztina által tartott főzőesten. Először Kriszta blogját böngészve olvastam, az azóta népszerűvé vált Regina csőtészta készítő gépről. Gondolom a bejegyzést követően megsokszorozódott a termék iránti kereslet?! :)
A zseniális játékszerrel (ahogy Kriszta nevezte) frissen gyárthatunk: rigatoni, fusilli, bucatini, sedanini és tubettini típusú olasz tésztaformákat. A főzőest alkalmával volt szerencsém kipróbálni a gépet és Kriszta közreműködésével sok finomságot készítettünk. 
Azóta természetesen beszereztem ezt a praktikus szerkezetet. Az biztos, hogy nem porosodik a szekrény tetején, hisz gyorsan és egyszerűen készül vele mindenféle tésztaforma. Ma egy általam megálmodott receptet hoztam. Mivel nem voltam biztos a sikerében, csak két adag  elkészítését mertem bevállalni.
Konklúzió: lehettem volna bátrabb, hiszen pillanatok alatt elpusztítottuk. :) Következzék tehát az újdonság, amit a kis családom kapásból lájkolt. ;) 

Csirkemell szálak friss bucatini tésztával

Először is a bucatiniről: vastag csőtészta, melynek hossza kb. 25-30 cm. Olaszországban a bucatini egész Lazio tartományban megtalálható, leginkább Rómában. A boltok polcain sorakozó száraztészta változata durumliszt és víz felhasználásával készül. 
Én tojásos változatot gyártottam. 2 főre 300 gramm durumliszt, három tojás és egy csipet só felhasználásával állítottam össze a tésztát, melyet kb. 15 percig pihentettem. Kisebb darabokra vágtam és a szuper szerkentyűmbe adagolva, egy kis erőkifejtés hatására gyorsan el is készültek a tésztacsövek. A recept elkészítéséhez bátran használjatok száraztésztát.

Hozzávalók a szószhoz:

1 kisebb fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
maréknyi zöldborsó
2 db paradicsom
200 ml főzőtejszín
1 teáskanál mustár
só, bors, őrölt rozmaring
2 evőkanál olivaolaj

... a husihoz:

½ csirkemell
liszt
2 tojás
1 dl tej
2 evőkanál zsemlemorzsa
2 evőkanál mandulaliszt
1 evőkanál durvára tört mandula
1 evőkanál reszelt parmezán
1 evőkanál apróra vágott petrezselyemzöld
olaj a sütéshez 

Elkészítés:

Egyszerre több műveletet kell párhuzamosan végeznünk, hogy a tésztaételt frissen, melegen tudjuk tálalni. Egy nagy fazékban vizet forralunk. Ezt követően a csirkemellet megtisztítjuk, kb. 1 cm vastag, hosszú csíkokra vágjuk, sózzuk. Előkészítjük a panírozáshoz a hozzávalókat. A hagyományos panírozáshoz képest annyiban módosul a folyamat, hogy a zsemlemorzsához mandulalisztet, mozsárban durvára tört mandulát (helyette a szeletelt formáját is használhatjátok, ekkor több zsemlemorzsát kell hozzáadni), reszelt parmezánt (vagy a hűtőben lévő sajt bármelyikét) és apróra vágott petrezselyemzöldet keverünk. A panírban megforgatott csíkokat forró olajban kisütjük. A csirkemell csíkokat papírtörlővel bélelt tényárra sorakoztatjuk, hogy felszívja a felesleges zsiradékot. 

Következik a szósz, melyhez első lépésként összevágjuk a vörös- és fokhagymát. Egy nagy serpenyőbe helyezzük és olívaolajon megdinszteljük. Hozzáadjuk a zöldborsót és puhára pároljuk. Beleöntjük a tejszínt, hozzákeverjük a mustárt, sózzuk, borsozzuk. Friss rozmaring nem volt itthon, így őrölt formában adagoltam egy csipetnyit a szószhoz. Legvégül a paradicsomot apró darabokra vágva a mártásba forgatjuk. Míg a tejszín összesűrűsödik a tésztát sós, lobogó vízben pár perc alatt kifőzzük. Ha elkészült leszűrjük és a szósszal összekeverjük. A tésztát tányérra adagoljuk, meghintjük friss bazsalikommal, a csirkemell szálakat a tetejére helyezzük, ízlés szerint parmezánt reszelünk a tetejére. 

Kapós volt, mind egy szálig elfogyott. :) Ajánlom kipróbálni!

6 komment

Címkék: sós friss tojásos tészta hosszú tojásos tészta géppel formázott

A bejegyzés trackback címe:

https://tisztateszta.blog.hu/api/trackback/id/tr252887378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Palkóanyu 2011.05.09. 19:14:33

Elfogyott??? De kár! akkor jelezném a rendelésem a következő találkozás idejére!!!! Nagyon jó kis reci! főleg a panír nyerte el a tetszésemet.....megpróbálom utánozni majd, ha szabad! Megérte kivárni a beharangozód után ezt a receptet!!!!!

lulu02 2012.02.10. 19:45:08

kedves "tésztázó", örülök, h. rád akadtam, én is tésztakészítő vagyok és én is kaptam évekkel ezelőtt Regina gépet, de talán 2szer próbálkoztam; egyszerűen elkeserített, h. összeragadt vagy egyszerűen ki sem nagyon akart jönni a tészta... stb. Van ötleted, javaslatod, pontos "leírásod" a praktikus, megfelelő használathoz? megköszönném és nemcsak bolti készítménnyel készíteném-próbálnám a receptjeidet :-)
Köszi, üdv, Lulu

Jutuska 2012.02.12. 13:43:18

Szia!
Én is szeretnék géppel tésztát gyúrni, de milyet kellene vennem? Még egy kérdés: ha a tésztát hosszabb időre papirdobozban tárolnám, akkor is kell bele só? Minden ugyanugy megy?
Egyébként nagyon sok gratula az oldalhoz, a receptekhez, az irásokhoz. Ma kb. 3 órája ülök a gép előtt, és nem győzök betelni az oldaladdal. Persze most már mennem kell csinálni valami harapnivalót.
Betegek vagyunk, /lányom és én/ ezért csak levest főztem.

tisztatészta 2012.02.12. 21:03:39

@Jutuska: Kedves Jutuska! Először is szeretnék jobbulást kívánni Nektek! Köszönöm szépen a gratulációt, nagyon örülök, hogy tetszik a blog. :)
Ha megszárítod a tésztát és hosszabb ideig tárolod, akkor hagyd ki a sót. Már egy ideje készülök írni a tészta szárításáról, azt hiszem itt az idő, mert sokan érdeklődtök. A tésztagépről: én a nagymamámtól örökölt géppel dolgozom, a márkája Marcato Atlas 150, nagyon elégedett vagyok és több generációt is kiszolgál. :) Az ár miatt érdemes több helyen is körülnézni. Ha további kérdésed lenne, akkor bátran írj a tisztateszta@gmail.com címre. Szeretettel, Petra

tisztatészta 2012.02.12. 21:26:28

@lulu02: Kedves Lulu! Köszöntelek az olvasóim körében, remélem sok tésztaformát kipróbálsz majd. :) Amikor legutoljára használtam a csőtésztakészítő gépemet én is alig tudtam tekerni, alig akart kijönni a tészta... egyszerűen lövésem sincs, hogy mi volt az oka. A tészta biztosan megfelelő állagú volt, így a géppel lehet(ett) a probléma. A tésztánál arra kell figyelni, hogy ne legyen túl lágy (ekkor összeragad, nem adja ki a kívánt formát), de kemény sem (ez esetben nehezen jön ki a gépből). Nehéz így látatlanban segítséget nyújtani, de meg fogom nézetni a gépet egy hozzáértővel, hátha ott van a probléma. Ha igen, jelzem, hátha nálad is hasonló az ok, ami miatt nem jártál sikerrel. Üdvözlettel, Petra

lulu02 2012.02.14. 10:40:13

@tisztatészta:
Köszi Petra a gyors válaszod, s várom mit tudsz meg ezügyben (gondoltam a tanfolyamon volt tapasztalatod ezzel kapcsolatban, s kaptatok tanácsokat is)! Egyébként gondolom ebben is jól jön a gyakorlat, ami csiszolja a technikát..
üdv és jó étvágyat a legközelebbi finomságodhoz! Lulu
süti beállítások módosítása