Szívvel, saját kézzel

2012.08.09. 12:12 tisztatészta

Elfoglalt vagyok, nincs annyi időm, nem tudok koncentrálni, elfogyott a türelmem, nem vagyok kreatív, nekem ez úgysem sikerül... és végül a TÉSZTA a kukában landolt. Te hogyan csinálod, mi a titkod? Áruld el!
Elárulom, hogy a titok benned van! Készítsd szívvel, saját kézzel! 
"Az érintésben energia van, csodát tévő energia.” (Adam J. Jackson)
Az érintés összeolvaszt a tésztával, eggyé válsz vele... nincsenek korlátok, nem foglalkoztat az idő múlása, a jelen pillanatban (MOST) vagy és a tevékenység által eljutsz belső forrásodhoz, ahol a szeretet lakozik. A szereteted a fűszer, tőled, általad válik csodálatossá a TÉSZTA. 
És mi a helyzet a kreativitással?
"… a kreativitásnak nincs köze semmilyen meghatározott munkához. A kreativitásnak a tudatosságod minőségéhez van köze. Bármi, amit teszel, kreatívvá válhat, ha tudod, mit jelent a kreativitás. A kreativitás azt jelenti, hogy minden munkát meditációként élvezel, minden munkát mély szeretettel végzel." (
Osho)
Ürítsd ki az elméd, dobd ki a sémáidat, változtasd meg a gondolataidat, higgy magadban, mert TE is képes vagy rá! ;)
Így leírva olyan egyszerű, de megpróbáltam és nem működik.
Nem működik? És az általad készített lekvár, aminek most is a számban érzem az ízét? Arra volt időd, tudtál koncentrálni? Mit gondolsz azt nem fűszerezted a szereteteddel? Te készítetted, szívvel, saját kézzel.
Az más... amikor megvásároltam a friss gyümölcsöt és sétáltam hazafelé a piacról, akkor már a számban éreztem az ízét. Elképzeltem... és olyan is lett.
Ez a KULCS! Nem agyaltál, hogy: "Nekem ez úgysem sikerül." Nem kerestél kifogásokat... elképzelted és megteremtetted! Te a lekvárt, ő a gyöngysort, én a tésztát... 

Dupla csavar

Számtalan technika létezik azoknak, akik friss csavart tésztát szeretnének készíteni. A blogon is elérhető többféle csavart, sodort friss tészta, de ennek ellenére most ismét be(le)szédültem és újabb formázási mód alapján csavartam. 

1. Olasz csavart kötőtű segítségével
500 g durumlisztet 250 ml kézmeleg vízzel és egy csipet sóval összegyúrtam. (A vizet fokozatosan adagoljuk, mert előfordulhat, hogy a liszt kevesebbet, de az is, hogy több vizet vesz fel.) A tésztát nyolc egyenlő részre vágtam,  majd folpackba csomagolva negyed órát a hűtőben pihentettem. Ezt követően mindig csak azt a darabot vettem ki, amelyikkel dolgoztam. Sima (nem lisztezett) felületen kb. fél centiméter átmérőjű sodratot készítettem, melyet egy éles késsel kb. négy centiméteres darabokra vágtam. (Javaslat: A "kígyót" vágjuk félbe, így egymás mellé téve gyorsabban darabolhatjuk.) A mini tésztarudakat egyenként sodortam meg sima (nem lisztezett) felületen a tenyeremmel, úgy, hogy egy hosszú, vékony tésztaszálat kaptam. A szálakat feltekertem a kötőtűre és óvatosan végiggörgettem a gyúródeszkán. (Ne lapítsuk ki a tésztát.)

olasz csavart.jpg

Lehúztam a kötőtűről és addig csavartam, míg (becsavarodtam) a tészta el nem fogyott. Egy másik, talán egyszerűbb megoldás, ha az összegyúrt, letakart tésztából (így felvágni sem kell) kicsípünk egy-egy darabot, azt sodorjuk kb. 12-16 cm hosszú tésztaszálakká (a hossza tetszőlegesen változtatható) és ezt csavarjuk fel a kötőtűre. A megformázott tészta a gyúródeszkára felsorakoztatva, másnapra megszáradt és szárnyra kelt. :)

fusilli_pillangó_1.jpg

2. Olasz csavart géppel, kézzel

400 g durumlisztet 200 ml 87,7 ºC-os (87,7 ºC = 190 ºF) forró vízzel összegyúrtam. A forró víz elősegíti a glutén feloldódását, így ezáltal egy lágyabb, simább tészta elkészítését. A még meleg tésztát négy egyenlő részre vágtam és gép segítségével nyújtottam, majd szélesmetéltre vágtam. Ezt követően a "csíkokat" hagytam teljesen kihűlni és szálanként a két végénél megfogva sima felületen ellenkező irányba tekertem. A metéltre vágott tésztaszálakat konyharuhával letakartam, mert hamar megszárad, ezáltal töredezik és formázhatatlanná válik.

csavart_friss_tészta.jpg

A felcsavarodott szálakat egymás mellé helyeztem, hagytam negyed órát száradni, majd beliszteztem és egyenlő kb. öt centiméter hosszúságúra vágtam. Az előző tészta szárnyra kelt, ebből pedig egy szárnyas fészket rakott. :)

tészta_fészek.jpg

Így alkotok én tiszta szívvel, saját kézzel! :)

A tésztákat egy következő bejegyzésben tálalom, addig készítsétek el Ti is! :)

 Csavart, sodort tészták a blogon

tricolor fusillihomemade_tricolor_fusilli.jpg

fusilli kötőtűvel formázva
kézzel készített fusilli.jpg
trofie
trofie.jpg

2 komment

Címkék: friss tojásmentes tészta segédeszközzel formázott

A bejegyzés trackback címe:

https://tisztateszta.blog.hu/api/trackback/id/tr404700672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megastro 2012.08.11. 11:21:35

Annyira élvezem olvasni a bejegyzéseidet. Mindig van bennük valami....ami célba talál. :-)

tisztatészta 2012.08.13. 07:53:12

Köszönöm @megastro: nagy öröm számomra. :)
süti beállítások módosítása